Leverans och betalningsmetoder
Kakkukoriste beställningar tillverkas utan naturen. Läs mer...
Leveranssätt
PLATSER
Vi levererar beställningar huvudsakligen via Posti som paket (6,90 €), brev (3,50 €) och hempaket (13,90 €). Du kommer att få ett meddelande om status för försändelsen till din e-postadress.
Över €150-beställningar levereras gratis.
Om du vill ha ett annat leveranssätt, kontakta oss via e-post på info(at)ecodecor.fi så ordnar vi leveransen.
HÄMTA FRÅN ARBETSPLATSEN (0€)
Om så önskas kan kunden hämta de beställda produkterna i Helsingfors från Eco Decors kontor på Sienitie 9 B2, 00760 Helsingfors. Tårtdekorationer och småprodukter kan hämtas på självbetjäningsuthämtningsstället 24/7. Du kommer att få hämtningsinstruktioner via e-post.
Om beställningen inte får plats i avhämtningsboxen så ska även en hämtningstid ordnas som i regel är mellan 10:00 och 16:30. Beställningen kan hämtas först efter att kunden fått meddelandet "Beställningen är klar för avhämtning" i sin e-post.
Leveranstid
Vi siktar på att skicka produkterna i vårt lager på vardagar inom tre dagar efter beställning. Det tar ca att tillverka produkten. 1-10 dagar, beroende på produkter, och leveransen av produkten tar ca 1-3 dagar, beroende på plats.
Du kan fråga i chatten om beställningen kommer innan din födelsedag. Vi svarar gärna!
Vi strävar alltid efter snabbast möjliga leverans. Vi har kontakt med kunder så snart som möjligt via e-post eller telefon om vi märker att leveranstiden tar längre tid än normalt.
Betalning
Paytrail Oyj (2122839-7) verkar som en leverantör av betalningsförmedlare och betaltjänster i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. span>Paytrail span> Oyj visas som betalningsmottagare på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har en betalningsinstitutionslicens. Vid reklamationer ber vi dig att först kontakta leverantören av produkten.
Paytrail Oyj, företags-ID: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.lönespår.med
Betalning sker via en webbutik som använder betaltjänsten Paytrail och Shopify Payments. Du kan få alla betalningsmetoder för din webbutik av oss: bankbetalningar, faktura- och delbetalningstjänst, kort och mobilbetalning, Apple Pay, Shop Pay, Google Pay.
Om du lyckas kan du även betala med faktura, då kan du skicka företagsinformationen och orderinformationen till info@ecodecor.fi. Fakturahanteringstjänsten är 3,50 €.
Taxa
Alla priser inkluderar moms. 25,5 %.
Spårning av försändelser
Du kan följa utvecklingen av de paket som posten levererar med hjälp av försändelsens ID. Posti levererar försändelsens ID till din e-post och som ett sms när försändelsen är tillgänglig för avhämtning.
Standardbrevförsändelser (3,50 €) har ingen spårning, så Postis kundtjänst kan inte ta reda på informationen om det saknade brevet.
Bytes- och returvillkor
Säljbara och oanvända varor följer 14 dagars returrätt enligt konsumentskyddslagen. Om du vill returnera eller byta produkter, kontakta oss via e-post på info(at)ecodecor.fi.
Alla returer måste alltid avtalas med handlaren i förväg. Reklamationstiden från hämtning/mottagande av produkten är 14 dagar.
Vid returer görs återbetalningen till den betalningsmetod som använts. Portokostnader återbetalas inte. Vi löser inte in returer som skickas mot postförskott.
ANPASSADE PRODUKTER
Individuellt tillverkade produkter har som regel inte bytes- eller returrätt. Det är nödvändigt att anmäla en felaktig leverans eller en defekt produkt på samma eller senast dagen efter mottagandet av försändelsen via e-post till adressen info(at)ecodecor.fi, så att vi kan reagera och rätta till felet så snabbt som möjligt. Ångerrätten enligt konsumentskyddslagen gäller inte för företagskunder.
Skadat paket
Om försändelsen skadas under transporten, ta bilder på förpackningen och produkten och lämna omedelbart en skriftlig skadeanmälan till Posten. Vi packar alla produkter ordentligt för att minimera risken för skador i försändelsen. Vi ansvarar inte för skador som uppstår under transporten.
Misslyckande att plocka upp
Tänk dock på att att inte hämta varan från Posten och inte meddela uppsägningen inte är en 14-dagars avbokning enligt konsumentskyddslagen. Om du har glömt att hämta ut paketet och det returneras, vänligen meddela oss så skickar vi det till dig igen. I detta fall att debitera dig för de ackumulerade portokostnaderna och portokostnaderna som följer av återsändningen.
Förändra
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor.
Genom att kryssa i "Jag accepterar leveransvillkoren" i kundvagnen och lägga beställningen samtycker kunden till att följa dessa villkor.